3 Ocak 2007 Çarşamba

matematik üzerine yaşamlar

Matematiği bir çok kimse sevmez. Hesap kitap işleri zor gelir, yapamaz ya da uğraşmak istemez. Bir kısım içinse vazgeçilmez bir tutkudur matematik.

Bu sabah NTV'de bir haber vardı, Türkiye'de köyde yaşayan ilkokul mezunu yaşlı bir adam hakkında. Askerde ya da daha önce, tam olarak hatırlayamıyorum, matematik öğrenmiş. O günden sonra da sürekli okuyarak kendini geliştirmiş. Öğrendikleri üzerine yorumlar yapmış. Bugün bayağı bir kitabı okuyup bitirmiş durumdaymış. Evinin her köşesinde matematik problemleri çözülmüş. Şu anda X^3 -3x + 9 = 0 neden onu bulmaya çalışıyormuş. Matematik sevgisi üzerine ilginç bir haberdi. İlkokul mezunu matematik tutkunu Mehmet Amca diye geçiyordu haberin başlığı...

Aşağıdaki linkteki videoda çarpmayı değişik bir şekilde göstermişler. Belki bunlardır insanları cezbeden...

http://www.glumbert.com/media/multiply

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Evet ben de tesadüfen seyrettim, çok etkileyiciydi. Bir sözü bütün bu yolculuğunu açıklıyor sanki "matematik varsa başka birine ihtiyacım yok" dedi. Kendi kendine bir şeyler çözebilmeyi, sonuca ulaşabilmeyi sevmiş. Köylülerinde günlük sorunlarında ona danışıyor olmaları çok güzel.
Kendi oluşturup sonra da çözmeye çalıştığı denklem de bana üniversite ikinci sınıfta diferansiyel denklemlerle tanışma maceramı anımsattı. Ben de kitapta bir kaç denklemin çözümünü okuduktan sonra rastgele bir denklem yazıp çözmeye çalışmıştım. Bir kaç hafta sonra öğrendim ki ancak belli formattaki denklemler çözülebiliyor. Büyük hayal kırıklığı olmuştu.

Adsız dedi ki...

matematik, bizim için korku olmaktan çıkınca, onu sevgimizi göstermek için herşeyi yapmaya hazır oluruz.


www.uspayi.com