18 Aralık 2006 Pazartesi

Türkçe Eurosport

Birkaç ay önce Eurosport kanalı Türkçe yayınlara başlayınca kabloluda yayın dilini Türkçe'ye çevirmişlerdi. Önceleri bu kanalı az da olsa izliyordum, ama ne yalan söyleyeyim denilenlerin yarısından fazlasını anlamadan geçiyordum. Son 1 ay içinde, belki de son bir-iki haftadır, adını duyduğum ama kurallarından bihaber olduğum 3 yeni spor dalını farkettim. Sunucu da Türkçe konuştuğu için oyun taktiğini öğrenmek çok daha kolay oldu.

Birincisi Bowls... Yaklaşık 2 metre eninde, 30 metre boyunda bir sahada oynanan bir oyun. Oyunu başlatan kişi sahanın bir ucundan sarı bir topu atıyor. Ardından oyuncular ellerindeki 4 topu bu sarı topa en yakın biçimde durdurmaya çalışıyorlar.

İkinci oyun curling. Bowlsa benzer biçimde, aynı mantıkta oyunu buz üstünde oynanıyor. Ancak bu sefer bireysel olarak değil, bir takım yarışması söz konusu.

Üçüncüsü ise snooker. Bilardo salonlarında hep diğerlerinden biraz daha büyük, sahanın bir tarafında bir çizgi ve yay olan masalar vardır. İşte o masalarda oynanan bir oyun. Snooker, beyaz topun vuruş anında vurulması faul olacak topların ardına saklaması mantığına dayanıyor. Zaten eğer bu vuruş pozisyonu kaybedilirse rakip oyunca Amerikan bilardoda olduğu gibi sırayla topları deliklere sokmaya başlıyor.

Bu üç sporda da kendi hamleni düşündüğün kadar rakibe göre de pozisyon almak gerektiği için karşılaşmalar da yoğun bir taktik savaşı oluyor. Seyircilerin oyun esnasında ses çıkarmalarına izin verilmiyor.

Şimdilik seyirci mertebesinde kalıyor olsam da fırsatı bulduğumda bu oyunları denemeyi düşünüyorum. Kim bilir belki de bir snooker yeteneğini engelliyorum yıllardır... Teşekkürler Eurosport demek istiyorum...

Hiç yorum yok:


www.uspayi.com