14 Haziran 2007 Perşembe

Ev Telefonunu ve ADSL Nakletmek

Diyelim ki taşındınız ve eski evinizde kullandığınız telefon hattınızı yeni evinize naklettirmek istediniz. İşe nereden başlayacaksınız, nereye başvuracaksınız? Aklınıza gelen bu ilk soruları tabii ki de Türk Telekom müşteri hizmetlerine sorabilirsiniz. Alo, merhaba, ben taşındım, telefonumu nasıl nakletttiririm?

Müşteri hizmetlerindeki yetkili size eski evinizdeki telefon hattınızın bağlı bulunduğu telekom müdürlüğüne giderek başvurmanızı söyler. Siz dersiniz ki imkanı yok, birincisi müdürlük nerede bilmiyorum, ikincisi çalışıyorum ve işyerinden bunun için izin almamın imkanı yok, üçüncüsü siz telekom şirketi değil misiniz ki bu işi telefon üzerinden yaptırmıyorsunuz... En azından faks göndereyim dilekçemi öyle halledin.

Bu işin telekom müdürlüğüne gitmeden hallolmayacağı üzerinde uzlaşmaya vardıktan sonra yollara düşüp telekom müdürlüğüne varırsınız.

Merhaba, ben telefonumu ve adsl bağlantımı nakletmeye geldim diyerek olaya girersiniz. Telekom müdürlüğünde çalışan memur size, eeee hayırlı olsun. Yeni eviniz bizim şebekeye mi bağlı diye sorar. Hayır dersiniz. Benim eski evim buradaydı... Olmaz o zaman der telekom memuru, yeni evinizin bağlı olduğu müdürlüğe gideceksiniz. Biz bilemeyiz ki buradan onların size vereceği numarayı...

Ne yapsanız da olmaz derler.... Bir şekilde yeni müdürlüğe gitmeden halletme yoluna gitmek ister ve telefon hattınızı nakil etmek yerine eski telefonunuzu kapatmak ve yeni başvuru yapmak üzerine anlaşırsınız. Yeni başvuruyu ne de olsa 444 1 444 ile yapmak mümkündür(!). Müşteri hizmetlerinden alacağınız yeni numara ile de adsl hattınızı bu yeni numaranıza taşıtabilirsiniz.

Adsl bağlantınızı da bu yeni numaranız üzerine alacak şekilde işe başlarsınız. Telefondaki müşteri hizmetleri yetkilisi sizden bütün bilgileri aldıktan sonra numaranızı bağlamak üzere evinize 3 gün içinde yetkililer gelecektir der. Yeni numaranızı da onlardan öğreneceksiniz diyerek olaya son noktayı koyar.

Peki adls taşıtmak için bana numara lazım, numarayı şimdi söyleyin deseniz de hiç bir sonuç alamazsınız. Ama olaya bu sefer de telekom müdürlüğünde çalışan memur devreye girer ve müşteri hizmetleri yetkilisi ile telefonda tartışmaya başlar. Sonuç sıfıra sıfır elde var bir yeni telefon hattı başvurusu şekline döner...

Herneyse derken telekom müdürlüğündeki amir bu sefer yeni müdürlüğü arayıp numarayı ister.. 5 dakika geçmeden başvuru sırasında verdiğiniz cep numaranız aranarak yeni numaranızı alırsınız.

Adsl hattınızı yeni numaranızıa bağlamak üzere sizden dilekçe alırlar ama anlaşılmadık bir şekilde de ayın başından bugüne kadar geçen süre içinde sizden kullanım ücretini alırlar. Durum anlaşılır ki aslında adsl hattınız da iptal edilmiş, yeni telefonunuza da yeni adsl bağlanmıştır. Ancak bu yeni adsl için sizden bağlantı parası almayacaklardır.

Ay sonunda her ne kadar yeni evinizin adresini on sekiz bir yanda yazmış olsanız da telefon ve adsl faturalarınız eski evinize yollanacaktır. Eski komşularınızın size haber vermesiyle faturalardan haberdar olacaksınız.

Faturalarınızı yatırmak üzere yine bir telekom bayiinde görüşmek üzere Türk Telekom topraklarından ayrılırsınız.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Eee, doğuyla batının keşiştiği topraklarda yaşamanın bedeli var, olacak o kadar :)

Sen asıl TTNet'in şu yeni ADSL Yaz Kampanyası'ndan yararlandın mı onu söyle? Mevcut aboneler iptal etse de kampanyadan alamıyor, senin numaran da değiştiği için yapmışlardır bi güzellik?


www.uspayi.com