22 Kasım 2006 Çarşamba

Zıkkım

2 gün önce İstiklal'de bir kalabalık bando eşliğinde yürüyordu. Amaçları "Dünya Sigarayı Bırakma" gününü insanlara duyurmaktı. Ellerindeki pankartlar çok anlamlı mesajlar taşıyordu; “ Zıkkım içiyorsunuz.”

İnternetten araştırınca sigara bırakma günü ile ilgili olarak 3 farklı tarih çıktı. 9 Şubat, 31 Mayıs ve 20 Kasım'ın her 3'ünde de aynı gün duyuruluyor. Bu kadar çok günün olması ortada bir organizasyon bozukluğu olduğunu, aslında kimsenin sigarayı bırakmasının istenmediğini ortaya koyuyor.

9 Şubat
http://www.saglik.gov.tr/default.asp?sayfa=detay&id=1421
31 Mayıs
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/HaberDetay.html?HaberId=22438
20 Kasım
http://www.haberler.com/haber_569694.asp





4 yorum:

Banu dedi ki...

bence bıraktırmak için her gün sigarayı bırakma günü yapıyorlar :)

gerçi bu da ciddiyeti bozuyor. öte yandan neden bırakmak için yılın bir gününü bekleyelim ki? :D ahahah

tek bir gün anmak yetmez, her gün analım der gibi oldu bu da :P

Dip not: 4 yıl önce sigarayı bıraktım ve gününü hatırlamıyorum :D

arif umur dedi ki...

niye insanların tüketim tercihlerine zıkkım diyerek insanları aşağılamaya çalışıyosun.
Sen adamın sigarasına laf edersin o senin içkine... herkes yeşilaycı mı olacak
Hamburgerde zararlı, cola da onlarada aynı muamele yapılsın o zaman.
Ayrıca kimse kimsenin sağlıgının bekçisi degil ki? sen sadece seni rahatsiz ediyorsa karişabilirsin

bu arada yukarıda yazdıklarımı sırf kıllık olsun diye yazmıştım ama şimdi mantıklı geldi:)

arman dedi ki...

Umur'a cevaben...

Öncelikle zıkkım ne demek onu yazayım. Türk Dil Kurumu, Genel Türkçe Sözlüğü zıkkım için
1. Zehir, ağı,
2. mecaz İçki ve sigara,
der.

Verdiğim başlık anlamı dolayısıyla tamamen sigaranın herkes için ne ifade ettiği ile örtüşmektedir.

İkinci olarak insanları tüketim tercihine göre aşağıladığım kanısına varabilmiş olman senin yorumun. Bu yazı içerisinde aşağılama ifadesini veren hiç bir açıklama bulunmamaktadır.

Üçüncü olarak sigara, içen kadar içenin çevresine de zarar veren bir maddedir. Senin belirttiğin kola ve hamburger sadece tüketene zarar vermekte, tüketilirken çevresinde bulunan insanlara doğrudan ya da dolaylı olarak etkisi bulunmamaktadır. Bana bir etkisi yoksa başka birisinin zevkinden bana ne diyebilirim ki?

Dördüncü söylemek istediğim kimse kimsenin sağlığının bekçisi olmasa bile herkes kendisinin sağlığı korumak ister. Ben sigara kullanmadığım halde neden kapalı bir yerde otururken sigara dumanını çekmek zorunda kalayım. Sigara içenin içme özgürlüğü olduğu kadar içmeyenlerin de bundan uzak durma özgürlüğü bulunmalıdır. Sosyal devletlerde özgürlükler başkalarını rahatsız etme sınırına kadar bulunabilirler. Dolayısıyla ben rahatsız oluyorsam sigara içme özgürlüğü diye bir şey bulunamaz.

Son olarak bir kaç örnek ile bitirmek istiyorum. Bundan 15 yıl kadar önce şehirlerarası otobüslerde sigara içilebiliyordu. Tahminim o dönemde bunun yasaklanmasının ne kadar zor olacağı, insanların yasağı delmek için ellerinde geleni yapacağı ve bir süre sonra kaldırılacağı düşünülmüştür. Ama sonuçta yasaklandı ve bugün hala uygulanmaktadır. Bundan şikayetçi olan kaç kişi olabilir?

Amerika Birleşik Devletlerinde, sigara devlerinin vatanında bile (örn: New York) kapalı alanlarda sigara içmek yasaklanabiliyorsa bizim ülkemizde neden yapılamasın?

Bitirirken diyeceğim, ben bütün bu yazdıklarımı başka bir yazı da ifade edecektim ancak senin yorumunla yazmak istedim. Bunu zaman içinde anasayfaya taşıyacağım.

Unknown dedi ki...

NY'da kapali alanlarda (barlar dahil) sigara icmenin yasak olmasina ek olarak bircok binanin girisinden 25 metre yakinina kadar icmek de yasak..
Super bisey... Umarim Turkiyemizde de en yakin zamanda uygulanir.


www.uspayi.com